Tuesday, November 24, 2015

Hasil Karya Artis SoundCloud Malaysia Berinspirasikan Band Luar Negara (PART 2)

Ok, berbalik kepada sambungan daripada Part 1 hari tu, mmg aku decide untuk menulis lagu tentang kecurangan wanita iaitu salah satu ketakutan semua lelaki yang setia dan menyayangi wanita mereka - so, aku cuba membayangkan bagaimanakah perasaan lelaki apabila dia ternampak awek/isteri dia bersama dengan lelaki lain beraksi di atas katil - aku cuba merasakan kesakitan yang dirasai itu dan lahirlah lagu, "Ever Again" yang aku buat jadi satu kompilasi lagu.

Bermula daripada satu demo electronic:


berubah menjadi satu lagu konsep alternative:

After that, aku rasa macam the expression isn't enough and rasa macam perlu ada more aggression in the music so aku extend lagi lirik lagu tersebut dan memperkenalkan rap ke dalam lagu and pitch chorus ditinggikan sedikit untuk match kan kekuatan chorus.


Then, saya slow down balik dan fokus kepada expansion of followers so decided untuk buat kolaborasi dengan beberapa artis dari SoundCloud:

Band: Naru/Naftaly
Single : Let's Celebrate
Genre : Pop/Rap
Origin : UK / Netherlands

Band: SMS Illimite
Single : No Regrets
Genre : Pop/Rap
Origin : Paris / France

Band: Crywave
Single : Infected
Genre : Rock
Origin : Brescia / Italy

Band: Dominic Luizza
Single: Can't Be Undone
Genre : Hip-hop/Electronic Rock
Origin : Caldwell / United States

So far, mmg best dapat berduet dengan artis-artis SoundCloud dari luar negara - plus, support yang diorang berikan untuk menghasilkan karya bersama2 mmg terbaik.

Then, penggubahan lagu2 saya put on hiatus sebab nak beri ruang kepada kerja full-time dalam Digital Marketing. Tapi sambil2 tu ada la jugak berjinak2 dalam membuat soundtrack dan remix:





TO BE CONTINUED (PART 3)

No comments:

Post a Comment